Het NS Panel is een initiatief van NS. NS wil een zo goed mogelijke reiservaring voor haar klanten creëren. Daarom is het belangrijk de klant mee te nemen in de ontwikkeling en evaluatie van de dienstverlening van NS. Het NS Panel vertegenwoordigt alle treinreizigers in Nederland. Als lid van het NS Panel laat u uw stem horen!
Door uw deelname heeft u direct invloed op belangrijke beslissingen die NS neemt. Met uw mening, feedback en suggesties kan NS haar producten en services beter op uw wensen afstemmen. We stellen u regelmatig op de hoogte van resultaten van onderzoek en andere ontwikkelingen. Panelleden krijgen geen vergoeding voor hun deelname. Wel verloten we zo nu en dan prijzen als waardebonnen onder deelnemers van onderzoek.
NS gebruikt onderzoeksresultaten ter ondersteuning van haar bedrijfsvoering. NS kan deze resultaten publiceren (bijvoorbeeld op de website van NS) of delen met specifieke partijen (bijvoorbeeld met ProRail of het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat). De informatie die gedeeld wordt zal nooit teruggevoerd kunnen worden naar persoonsniveau maar zal alleen op geaggregeerd niveau (van bepaalde groepen respondenten samen) gerapporteerd worden. De resultaten van een onderzoek worden altijd zonder persoonsgegevens aan NS verstrekt, tenzij u zelf aangeeft mee te willen doen aan een onderzoek waarvoor wij u persoonlijk moeten benaderen. Alle onderzoeken worden uitgevoerd door onafhankelijke marktonderzoeksbureaus. Uw persoonsgegevens worden dus uitsluitend gebruikt om u te benaderen om deel te nemen aan het NS Panel of voor een specifiek onderzoek en worden strikt vertrouwelijk behandeld. Deze bureaus verstrekken geen persoonlijke gegevens aan NS, tenzij u daar toestemming voor geeft. Voor meer informatie over het privacy beleid van NS kunt kijken op https://www.ns.nl/privacy/marktonderzoek-en-wetenschappelijk-onderzoek.html
U kunt u aanmelden op de aanmeldpagina. Nadat u uw e-mailadres heeft ingevuld wordt u lid door de kennismakingsvragenlijst in te vullen. Dit neemt ongeveer 5 minuten in beslag. Na het invullen ontvangt u automatisch een bevestigingsmail. Door te klikken op de link in deze e-mail bevestigt u uw inschrijving en bent u aangemeld als panellid.
Ja, iedereen kan lid worden van het NS Panel. Ook als u slechts af en toe met de trein gaat. Juist ook dan zijn we benieuwd naar uw mening. U kunt zich hier aanmelden.
Direct nadat u zich heeft aangemeld ontvangt u een bevestigingsmail met een link naar uw persoonlijk pagina. Hier kunt u inloggen met uw e-mailadres en het wachtwoord dat u zelf heeft opgegeven. Op uw persoonlijke pagina kunt u eventueel uw persoonlijke gegevens wijzigen. Met behulp van de antwoorden op deze vragen kunnen wij u doelgericht benaderen. Wij willen u namelijk alleen uitnodigen voor onderzoeken die relevant voor u zijn.
Er is een aantal mogelijke oorzaken:
Nee, u heeft geen speciale software nodig. Het enige dat u nodig heeft, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres zodat we u per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.
U krijgt per e-mail een uitnodiging voor een onderzoek. In deze e-mail staat een link naar het onderzoek waarmee u automatisch toegang heeft tot de enquête.
Nee, u kunt de vragenlijst invullen op een tijdstip dat u het beste schikt. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken.
De lengte van de vragenlijst verschilt per onderzoek. Wij proberen de vragenlijst altijd zo kort mogelijk te houden. De tijd die benodigd is, hangt ook af van hoe uitgebreid u antwoorden geeft en de snelheid van uw internetverbinding. Aan het begin van de vragenlijst geven we een inschatting van de tijd die u bezig bent met het invullen. Gemiddeld genomen, kost het beantwoorden van de vragen zo’n 5 à 10 minuten.
Als u meedoet aan het NS Panel ontvangt u een aantal keer per jaar (zo’n 5 keer per jaar) een uitnodiging om een enquête in te vullen via Internet. Hoe vaak we u uitnodigen hangt onder meer af van uw profiel. We nodigen u namelijk alleen uit voor onderzoek dat op uw persoonlijke situatie is afgestemd.
Nee, deelname is altijd vrijblijvend en u kunt per onderzoek kiezen om wel of niet mee te doen. Als u een keer geen tijd heeft om een enquête in te vullen, kunt u de uitnodiging gewoon negeren. Hopelijk doet u dan de volgende keer weer mee.
De onderzoeken kunnen gaan over diverse onderwerpen, maar hebben altijd betrekking op NS. Wij vragen bijvoorbeeld wat u vindt van het reizen met de trein, de reisinformatiemiddelen van NS, nieuwe kaartsoorten, communicatie door NS, de winkels op het station en nog veel meer.
De resultaten van het onderzoek zullen worden gebruikt om de bedrijfsvoering te optimaliseren en de klantgerichtheid te verbeteren. 4 keer per jaar ontvangen de NS Panelleden een nieuwsbrief met daarin de belangrijkste resultaten. Op een later moment zullen we de resultaten ook op deze website plaatsen onder het kopje ‘nieuws’. NS kan de resultaten van onderzoeken (gedeeltelijk) publiceren of delen met specifieke partijen. De informatie die gedeeld wordt zal nooit teruggevoerd kunnen worden naar personen maar zal alleen op geaggregeerd niveau (van bepaalde groepen respondenten samen) gerapporteerd worden.
Mocht de link naar de vragenlijst niet werken: kopieer de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van uw internet browser. Indien u andere technische problemen ondervindt, neem dan contact met ons op. Op die manier kunnen we u zo gericht mogelijk helpen.
Ga naar uw persoonlijke pagina. Als u in het formulier uw e-mailadres invult en op 'Wachtwoord vergeten' klikt, krijgt u binnen enkele minuten een mailbericht toegestuurd. Hierin staat een instructie om een nieuw wachtwoord in te stellen.
U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw persoonlijke pagina.
U kunt zich uitschrijven na het inloggen op uw persoonlijke pagina. Na uitschrijving benaderen wij u niet meer voor onderzoeken.
U kunt uw vraag stellen op onze contactpagina. Binnen twee werkdagen ontvangt u een antwoord.
Uw gegevens worden bij de verwerking van de resultaten altijd losgekoppeld van uw naam en e-mailadres. De gegevens worden daarmee anoniem verwerkt. Wij kunnen daarom geen individuele terugkoppeling geven op een klacht die u via een onderzoek uit. Heeft u een klacht? Dan kunt u terecht bij de NS klantenservice.