Door jouw deelname heb je direct invloed op belangrijke beslissingen die NS neemt. Met jouw mening, feedback en suggesties kan NS haar producten en services beter op jouw wensen afstemmen. We stellen je regelmatig op de hoogte van resultaten van onderzoek en andere ontwikkelingen. Panelleden krijgen geen vergoeding voor hun deelname. Wel verloten we aan het einde van het jaar altijd een aantal leuke prijzen, zoals gratis dagretouren, gratis koffiebonnen, boeken en een koffie-date met de president-directeur van NS.
De onderzoeken kunnen gaan over diverse onderwerpen, maar hebben altijd betrekking op NS. Wij vragen bijvoorbeeld wat je vindt van het reizen met de trein, de reisinformatiemiddelen van NS, nieuwe kaartsoorten, communicatie door NS, de winkels op het station en nog veel meer.
Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?
De onderzoeksresultaten helpen NS om de organisatie en klantgerichtheid te verbeteren. NS Panelleden krijgen vier keer per jaar een nieuwsbrief met de belangrijkste resultaten. Later worden de resultaten op deze website onder 'nieuws' geplaatst. NS kan de resultaten (gedeeltelijk) delen met specifieke partijen, bijvoorbeeld ProRail of het ministerie van Infrastructuur &Waterstaat. De gedeelde informatie is altijd anoniem en wordt alleen op groepsniveau gerapporteerd.
Wie is Crowdtech en wat doen zij?
Crowdtech is het bedrijf dat alle achterliggende technologie voor MWM2 verzorgt en verantwoordelijk is voor de website van het NS Panel. Meer informatie over Crowdtech kun je vinden op www.crowdtech.com/nl.
Praktische vragen over lidmaatschap en deelname
Hoe meld ik me aan als panellid?
Je kunt je aanmelden op de aanmeldpagina. Nadat je je e-mailadres hebt ingevuld word je lid door de kennismakingsvragenlijst in te vullen. Dit neemt ongeveer 5 minuten in beslag. Na het invullen ontvang je automatisch een bevestigingsmail. Door te klikken op de link in deze e-mail bevestig je je inschrijving en ben je aangemeld als panellid.
Kan iedereen lid worden van het NS Panel?
Ja, iedereen kan lid worden van het NS Panel. Ook als je slechts af en toe met de trein gaat. Juist ook dan zijn we benieuwd naar jouw mening. Je kan je hier aanmelden.
Ik heb me aangemeld, hoe gaat het nu verder?
Direct nadat je je hebt aangemeld ontvang je een bevestigingsmail met een link naar jouw persoonlijke pagina. Hier kan je inloggen met je e-mailadres en het wachtwoord dat je zelf hebt opgegeven. Op jouw persoonlijke pagina kan je eventueel jouw persoonlijke gegevens wijzigen. Met behulp van de antwoorden op deze vragen kunnen wij je doelgericht benaderen. Wij willen je namelijk alleen uitnodigen voor onderzoeken die relevant voor jou zijn.
Hoe weet ik of een uitnodiging echt van het NS Panel komt?
De uitnodigingen voor onderzoeken van het NS Panel worden verstuurd vanaf het emailadres nspanel@ns.nl.
Ik heb me ingeschreven voor het NS Panel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?
Er is een aantal mogelijke oorzaken:
Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?
Je krijgt per e-mail een uitnodiging voor een onderzoek. In deze e-mail staat een link naar het onderzoek waarmee je automatisch toegang hebt tot de enquête.
Moet ik een onderzoek meteen invullen?
Nee, je kan de vragenlijst invullen op een tijdstip dat jou het beste schikt. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken.
Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?
De lengte van de vragenlijst verschilt per onderzoek. Wij proberen de vragenlijst altijd zo kort mogelijk te houden. De tijd die nodig is, hangt ook af van hoe uitgebreid je antwoorden geeft en de snelheid van je internetverbinding. Aan het begin van de vragenlijst geven we een inschatting van de tijd die je bezig bent met het invullen. Gemiddeld genomen, kost het beantwoorden van de vragen zo’n 5 à 10 minuten.
Hoe vaak ontvang ik een uitnodiging voor onderzoek?
Als je meedoet aan het NS Panel ontvang je een aantal keer per jaar (zo’n vijf keer per jaar) een uitnodiging om een enquête in te vullen via internet. Hoe vaak we je uitnodigen hangt onder meer af van jouw profiel. We nodigen je namelijk alleen uit voor onderzoek dat op jouw persoonlijke situatie is afgestemd.
Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?
Nee, deelname is altijd vrijblijvend en je kan per onderzoek kiezen om wel of niet mee te doen. Als je een keer geen tijd hebt om een enquête in te vullen, kan je de uitnodiging gewoon negeren. Hopelijk doe je dan de volgende keer weer mee.
De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?
Mocht de link naar de vragenlijst niet werken: kopieer de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van je internet browser. Indien je andere technische problemen ondervindt, neem dan contact met ons op. Op die manier kunnen we je zo gericht mogelijk helpen.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Ga naar je persoonlijke pagina. Als je in het formulier je e-mailadres invult en op 'Wachtwoord vergeten' klikt, krijg je binnen enkele minuten een mailbericht toegestuurd. Hierin staat een instructie om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Ik wil me uitschrijven uit het NS Panel, wat moet ik doen?
Je kunt je uitschrijven na het inloggen op je persoonlijke pagina. Na uitschrijving benaderen wij je niet meer voor onderzoeken.
Ik heb via NS Panel een klacht geuit, maar geen reactie ontvangen.
Jouw gegevens worden bij de verwerking van de resultaten altijd losgekoppeld van jouw naam en e-mailadres. De gegevens worden daarmee anoniem verwerkt. Wij kunnen daarom geen individuele terugkoppeling geven op een klacht die je via een onderzoek uit. Heb je een klacht? Dan kan je terecht bij de NS klantenservice.
Je kunt je vraag stellen op onze contactpagina. Binnen twee werkdagen ontvang je een antwoord.